Annie Krist benoemd tot lid raad van commissarissen Stedin Groep

Rotterdam 13 april 2018 – Drs. A.J. (Annie) Krist is toegetreden tot de raad van commissarissen van Stedin Groep. Haar benoeming werd goedgekeurd tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders op 13 april 2018.

Annie Krist (58) is CEO van GasTerra, de Nederlandse groothandelaar in gas. Het bedrijf hecht grote waarde aan het verduurzamen van de energievoorziening. Krist is de opvolger van Tineke Bahlmann, emeritus hoogleraar Bedrijfseconomie aan de Universiteit Utrecht. Bahlmann heeft zich sinds 2012 ingezet voor Stedin als lid van de raad van commissarissen. Stedin Groep is haar daar zeer erkentelijk voor.

Over Annie Krist

Annie Krist is goed thuis in de energiewereld. Voordat zij begin 2017 de overstap maakte naar GasTerra, werkte zij lange tijd in verschillende functies voor Gasunie in Groningen. Ook heeft zij veel ervaring opgedaan met het samenwerken met verschillende overheden en publieke aandeelhouders.

Startdatum

Krist start 14 april als commissaris bij Stedin Groep. Naast Krist bestaat de raad van commissarissen uit: Pieter Trienekens (voorzitter), Dick van Well, Jules Kortenhorst en Theo Eysink.

Samen werk maken van een leefwereld vol nieuwe energie. Daar werken zo’n 4.500 medewerkers van Stedin Groep iedere dag aan. Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om te zorgen dat al onze klanten kunnen beschikken over duurzame energie om te leven, werken en ondernemen. Als Stedin Groep verduurzamen wij het energiesysteem en houden het onverminderd robuust en betaalbaar. Binnen Stedin Groep werken de netbeheerders Stedin (Zuid-Holland en Utrecht), Enduris (Zeeland) en de experts van infrabedrijven Joulz en DNWG Infra samen om dit voor elkaar te krijgen.