Stedin Groep benoemt Arco Groothedde tot lid Raad van Commissarissen

Rotterdam, 30 september 2020 – Arco Groothedde is toegetreden tot de Raad van Commissarissen van Stedin Groep. Zijn benoeming werd goedgekeurd tijdens de Bijzondere Algemene Vergadering van Aandeelhouders van woensdag 30 september. De heer Groothedde is voor een periode van vier jaar benoemd.

Arco Groothedde

Arco Groothedde (1964) is momenteel commissaris bij DSW. Eerder was hij CEO bij Translink Systems, Kadaster en RDW. Bij Translink werkte hij onder meer aan de introductie van de OV-chip. Groothedde’s ruime ervaring als bestuurder in de digitale transformatie bij het Kadaster en Translink komen goed van pas bij Stedin Groep, aangezien digitalisering een belangrijk onderwerp is in de energietransitie. Veel ervaring deed hij op met klantgerichte dienstverlening en met de vaak complexe besturing van concessie verlenende decentrale- en centrale overheden. Hij wil zich graag inzetten voor klantgerichte dienstverlening met maatschappelijke relevantie.

Startdatum

Groothedde start 30 september in zijn nieuwe rol bij Stedin Groep. Met de benoeming van Groothedde bestaat de RvC tijdelijk uit zes leden. Naast Groothedde zijn dat: voorzitter Doede Vierstra, Annie Krist, Dick van Well, Theo Eysink en Hanne Buis. Dick van Well treedt per 1 februari 2021 terug.

Terug naar het nieuwsoverzicht