Stedin Groep plaatst succesvol 500 miljoen euro aan obligaties

Rotterdam, 6 september 2018 – Stedin Holding N.V. (“Stedin Groep”) – holding van een van de grootste Nederlandse elektriciteits- en gasnetbeheerders – heeft succesvol een obligatielening geplaatst met een totale omvang van 500 miljoen euro. De obligaties worden genoteerd op de Euronext beurs in Amsterdam.

“De energietransitie is al in volle gang en vraagt ook in 2018 al extra investeringen. Dit jaar zo’n 10% meer dan in 2017”, zegt Stedin Groep CFO Gerard Vesseur. Hij vervolgt: “Deze obligatielening wordt hiervoor gebruikt, maar het grootste deel van de nieuwe lening is bestemd voor herfinanciering van aflopende leningen.” De komende decennia zal fors in het energienet moeten worden geïnvesteerd om de omslag naar een CO2-vrije samenleving te realiseren. Daarom blijft de toegang tot de obligatiemarkt voor Stedin belangrijk.

De financiering werd opgehaald met een vaste rentevergoeding van 1,375% en een looptijd van 10 jaar. De transactie was ruim overtekend wat in aantrekkelijke voorwaarden resulteerde. De begeleidende banken van de transactie waren ING, NatWest Markets, MUFG en Rabobank. De afwikkelingsdatum van de transactie valt op 19 september 2018.

De uitgifteprijs van de vastrentende obligatie is vastgesteld op 98,838%, resulterend in een effectief rendement van 1,501 %.

Samen werk maken van een leefwereld vol nieuwe energie. Daar werken zo’n 4.500 medewerkers van Stedin Groep iedere dag aan. Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om te zorgen dat al onze klanten kunnen beschikken over duurzame energie om te leven, werken en ondernemen. Als Stedin Groep verduurzamen wij het energiesysteem en houden het onverminderd robuust en betaalbaar. Binnen Stedin Groep werken de netbeheerders Stedin (Zuid-Holland en Utrecht), Enduris (Zeeland) en de experts van infrabedrijven Joulz en DNWG Infra samen om dit voor elkaar te krijgen.