Timo Idema nieuwe directeur Strategie & Regulering bij Stedin

Timo Idema (41) start op 2 april als nieuwe directeur Strategie & Regulering bij Stedin. Idema volgt Geertje van Hooijdonk op die vorig jaar Stedin verliet. Idema heeft een brede achtergrond. Hij werkte onder andere bij de Boston Consulting Group en bij ProRail als hoofd strategie en directeur asset management.

Koen Bogers (CEO Stedin): “De energietransitie zit in een stroomversnelling en Stedin zit volop in de executie van haar bouwen, benutten en beheren - strategie. De komende jaren moet 1 op de 3 straten open om het stroomnet uit te breiden en is het nodig om de grenzen van het stroomnet op te zoeken om zoveel mogelijk klanten aan te sluiten. Hiervoor is een duidelijke koers nodig en een goede relatie met onze stakeholders. Timo heeft zijn sporen verdiend in zowel het strategievak als in de vitale infrastructuur. Hij weet hoe het is om voor een gereguleerd bedrijf te werken en kent de politieke en economische dynamiek die daarbij komt kijken.“

Timo Idema: “Stedin is een prachtig bedrijf middenin onze samenleving en economie, met een belangrijke rol in het realiseren van de energietransitie. Ik kijk er naar uit om samen met collega’s en partners aan de slag te gaan met de mooie vraagstukken die er liggen.”